Menu

Oni migają tymi kolorami w sposób profesjonalny Narodziny gamedevu z ducha demosceny w Polsce - Marecki Piotr, Cieślewicz Tadeusz (opr. broszurowa)

Cechy produktu
  • ISBN 9788365739865 
  • Oprawa broszurowa 
  • Autor Piotr Marecki|Tomasz TDC Cieślewicz 
  • Wydawnictwo Korporacja Ha!Art 
  • Ilość stron 304 
  • Rok wydania 2019 
Opis

aktualnie, gry komputerowe tworzone w Polsce stanowią jedną z najbardziej na świecie rozpoznawalnych marek. Jak jednak wyglądały początki rodzimego gamedevu? Czy wszyscy twórcy gier się do nich dziś przyznają? Jaki był wpływ demosceny na gry? I co autorzy gier z lat 80.

oraz 90. Robią dzisiaj? Po świecie komputerów 8 bitowych, giełd, piractwa, czasopism o grach, początkach biznesu rozrywkowego oprowadzają w niewygodnej dla wszelkich i pełnej prawdy rozmowie Tomasz TDC Cieślewicz i Piotr Marecki.

Z tej geekowskiej narracji wynika także, że gry i demoscena to część dziedzictwa kulturowego, a „Robbo” i inne tytuły należy wreszcie postawić tam gdzie ich miejsce: obok filmów Wajdy i powieści Tokarczuk.

*** Za dużo prawdy. Nie polecam. Paweł „Pirx” Kalinowski Wehikuł czasu. Przenosi nas do czasów, gdy wszystko było ważne. Po sponiewieraniu nostalgią ujawnia sekret, iż można tak i teraz. Nie czytać, towar niebezpieczny, może odciągnąć od smartfona.

Krzysztof „Kaz” Ziembik bardzo entuzjastyczny wywiad. Rozmowa wciąga nas – wręcz porywa – w magiczny i na bieżąco odkrywany świat czasów ośmiobitowego komputera Atari i ukazuje niesamowitych ludzi, którzy ten świat formujeli z pasją, łamiąc wszelkie ograniczenia stawiane poprzez sprzęt.

Kuba Husak, muzyk, projektant gier, programista dem i gier świeże pokolenia nie będą fascynować się poezją Mickiewicza. Młodych ludzi, zanurzonych w cyfrowym świecie, może zainteresować historia pierwszych dzieł na komputery domowe.

Przeczytaj, co tworzono bez internetu i ekranów 4K, za to z pasją, wyobraźnią i mikroprocesorem o częstotliwości taktowania 1,77 MHz. Piotr „0xF" Fusik, naczelny koder demosceny Atari (Numen, Drunk Chessboard) To opowieść o wyciąganiu pokładów możliwości z kawałka elektroniki liczącego sobie kilka dekad.

Bartek "„V0yager"” Dramczyk, Pixelpost.pl Opowiadajmy legendę polskiego game devu, opowiadajmy, póki jest świeża. Historie rodem z demosceny, salonów gier i piwnicznych wytwórni oprogramowania są barwną, alternatywną perspektywą polskiej transformacji.

To na wskroś optymistyczna i bezpretensjonalna opowieść o chłopakach z podwórka, których zabawa wyobraźnią wprowadziła do znacznego świata. Polski sen, jeden z niewielu. Konrad Janczura, pisarz, gracz

Opinie - 0 opinii + Dodaj opinie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.