W gospodarce rynkowej nieraz zachodzące zmiany zmuszają do nowego spojrzenia na funkcje realizowane przez producenta. Jedną z nich jest planowanie stanowiące uniwersalny cykl odbywający się w kontekście określonego otoczenia, co pociąga za sobą określenie celów jakie przedsiębiorstwo pragnie osiągnąć w swojej działalności. Przedsiębiorca tworzy dzisiaj scenariusz sytuacji, która może wystąpić w przyszłości – za miesiąc albo pięć lat, musi zatem przewidzieć pewne sytuacje wytwarzając liczbę hipotecznych scenariuszy, po to, żeby wybrać najistotniej satysfakcjonujące rozwiązanie dla swego profilu. Takim scenariuszem jest właśnie biznesplan, który opracowuje się po to, żeby przedstawić go w formie papierowej:
• zarządowi spółki,
• radzie nadzorczej,
• inwestorom, którzy dysponują wolnym kapitałem i chcą, nawet podejmując duże ryzyko, organizować wspólne przedsięwzięcia,
• kierownictwu banków finansujących działalność przedsiębiorstwa.
prawidłowo sporządzony biznesplan powinien rozpoczynać się od sformułowania wartości wyznawanych w firmie oraz od wizji jej przyszłości,przede wszystkim powinien charakteryzować się opisem ciekawego pomysłu na prowadzenie działalności gospodarczej. Warunkiem rozszerzenia efektywności biznesplanów sporządzanych przez ich autorów jest zwrócenie szczególnej uwagi na opis poszczególnych powiązań kooperacyjnych (fuzji i przejęć, outsourcingu, przedsięwzięć rodzaju joint venture oraz klastrów) z innymi podmiotami gospodarczymi w analizowanym dokumencie, które producenta będą realizować w celu powiększenia skuteczności warunkującej funkcjonowanie potencjalnego przedsiębiorstwa.
Książka została napisana z myślą nie tyle o wielkich podmiotach gospodarczych, ile o mikro-, niedużych czy przeciętnych przedsiębiorstwach stanowiących siłę napędową gospodarki. Mniejszej wielkości jednostki gospodarcze, nie mając dostępu do rozległego spektrum danych finansowych, w świetle sporządzonych biznesplanów, w których kluczowym punktem jest opis analizy sytuacji finansowej są częściej narażone na porażkę wielkie koncerny czy holdingi.
• zarządowi spółki,
• radzie nadzorczej,
• inwestorom, którzy dysponują wolnym kapitałem i chcą, nawet podejmując duże ryzyko, organizować wspólne przedsięwzięcia,
• kierownictwu banków finansujących działalność przedsiębiorstwa.
prawidłowo sporządzony biznesplan powinien rozpoczynać się od sformułowania wartości wyznawanych w firmie oraz od wizji jej przyszłości,przede wszystkim powinien charakteryzować się opisem ciekawego pomysłu na prowadzenie działalności gospodarczej. Warunkiem rozszerzenia efektywności biznesplanów sporządzanych przez ich autorów jest zwrócenie szczególnej uwagi na opis poszczególnych powiązań kooperacyjnych (fuzji i przejęć, outsourcingu, przedsięwzięć rodzaju joint venture oraz klastrów) z innymi podmiotami gospodarczymi w analizowanym dokumencie, które producenta będą realizować w celu powiększenia skuteczności warunkującej funkcjonowanie potencjalnego przedsiębiorstwa.
Książka została napisana z myślą nie tyle o wielkich podmiotach gospodarczych, ile o mikro-, niedużych czy przeciętnych przedsiębiorstwach stanowiących siłę napędową gospodarki. Mniejszej wielkości jednostki gospodarcze, nie mając dostępu do rozległego spektrum danych finansowych, w świetle sporządzonych biznesplanów, w których kluczowym punktem jest opis analizy sytuacji finansowej są częściej narażone na porażkę wielkie koncerny czy holdingi.