ROWER GÓRSKI
MERIDA BIG.NINE 500 LITE
MODEL NA ROK 2023
wymiar RAMY L (19")
KOLOR MATT BLACK (GLOSSY BLACK)
Big.Nine od lat wyznacza standardy w świecie hardtaili. Zwycięzca niezliczonych branżowych testów i najważniejszych wyścigów na świecie, sukcesy odnosiły na nim takie legendy jak Gunn-Rita Dahle Flesjaa i Jose Antonio Hermida. Big.Nine 500 Lite to hardtail z najbardziej zaawansowaną technicznie lekką aluminiową ramą Lite w standardzie Boost, o sportowej geometrii, inspirowany karbonowymi Big.Nine’ami. Od kilku lat 500 Lite święci triumfy w swoim segmencie, jestidealnie oceniany poprzez media. Skrupulatne prowadzenie zapewni Ci stożkowa główka ramy, a nadzwyczajną amortyzację widelec Manitou Markhor Comp Air 100 mm. Nie tylko w trakcie wyścigów możesz polegać także na napędzie z grupą Shimano Deore 2 x 11 i hydraulicznych hamulcach tarczowych Tektro M275. W walce z rywalami i przeszkodami na trasie pomogą Ci mocne koła 29" Merida Comp CC z piastami Shimano w standardzie Boost, które rozszerzają sztywność boczną i wzmacniają koło. Rama ma dolną rurę o aerodynamicznym profilu, lecz zapewni Ci też wygodę dzięki specjalnie ukształtowanym rurom tylnego trójkąta, które lepiej tłumią wibracje i zwiększają komfort. Niskie opory toczenia osiągniesz dzięki oponom Maxxis Ikon. Wsiądź na rower inspirowany maszynami mistrzów i walcz o własne mistrzostwo!
SPECYFIKACJA
Model - BIG.NINE 500 LITE
typ - GÓRSKI
Kolor - MATT BLACK (GLOSSY BLACK)
rozmiar koła - 29"
rodzaj ramy - BIG.NINE LITE aluminium
wymiar ramy - L (19")
Widelec - Manitou Markhor Comp Air 100 mm zdalna blokada
NAPĘD
Stery - MERIDA M4455
Przerzutka przód - Shimano Deore
Przerzutka tył - Shimano Deore M5120 Shadow+
Tarcza przód - Shimano RT10 180mm
Tarcza tył - Shimano RT10 160mm
Manetka przód - Shimano Deore M5100
Manetka tył - Shimano Deore M5100
Mechanizm korbowy - Shimano Deore M5100 36-26T
Wkład supportu - Shimano BBMT500PA, pressfit
Kaseta - Shimano Deore M5100 11-42T 11S
KOŁA
Piasta przód - Shimano MT400-B 110x15 32H Centerlock
Piasta tył - Shimano MT400-B 148x12 32H Centerlock
Obręcz przód - MERIDA COMP CC 20 IWR
Obręcz tył - MERIDA COMP CC 20 IWR
Opona przód - Maxxis Ikon 29x2.2" drut
Opona tył - Maxxis Ikon 29x2.2" drut
części
Hamulec przód - Shimano Tektro M275
Hamulec tył - Shimano Tektro M275
Kierownica - MERIDA Expert CC 720
Mostek - MERIDA COMP CC 31.8
Siodło - MERIDA Comp SL
Sztyca - MERIDA COMP CC 30.9
firma - MERIDA
GEOMETRIA
technologia
PROLITE 66 TRIPLE BUTTED ALUMINUM
Najwyższej jakości stop aluminium 6066 o potrójnie cieniowanych ścianach. Jest on wyjątkowo lekki i wytrzymały, zagwarantuje trafny stosunek sztywności do wagi i pozwala produkować ramy o nad wyraz złożonym kształcie. Liczba materiału jest za każdym razem dopasowana do obciążeń, którym zostaje poddana mocna część ramy, dzięki temu nie jest dodany żaden zbędny gram.
HFS - HYDRO FORMING SYSTEM
Produkcja trójwymiarowo giętych rur przy pomocy złożonego cyklu „hydroformowania". Połączenie gorącego oleju i wody wypycha kształt ramy pod wysokim ciśnieniem (od wewnątrz do zewnątrz), umożliwiając tworzenie innowacyjnych profili rur. Dzięki ogromnemu doświadczeniu MERIDY, jej technologie obróbki aluminium stoją na najwyższym poziomie.
FLEX-STAY
Specjalne ukształtowanie rur tylnego widelca lepiej tłumi wibracje i ulepsza komfort jazdy. Wygodę zapewniają także karbonowe włókna wytwarzające rury. To rozwiązanie zagwarantuje ponadto optymalne przeniesienie siły pedałowania.
X-TAPER HEADTUBE
zwiększająca się rura sterowa z łożyskiem 1 1/8" na górze i 1 1/2" bądź 1 1/4" u dołu pozwala na usztywnienie główki ramy, co rozszerza precyzję sterowania i pewność prowadzenia. Dodatkowo, dzięki temu rozwiązaniu rower lepiej reaguje na skrajne przeciążenia w zakrętach.
SMOOTH WELDING
Wygładzanie spawów za pomocą optymalnych technik spawania – lepszy wygląd bez pogorszenia struktury spawu. Rozwiązanie to pozwala zachować odpowiednią sztywność ramy i uzyskać jej interesujące wykończenie. Dzięki ogromnemu doświadczeniu MERIDY, jej technologie obróbki aluminium stoją na najwyższym poziomie.
INTERNAL CABLE ROUTING
Prowadzenie przewodów w środku rur ramy. Takie rozwiązanie nie tylko poprawia wygląd roweru, ale także chroni linki przed zabrudzeniem i wilgocią.
DOWN TUBE EXIT
pokaźne wyjście linki, które zagwarantuje bezproblemowe ułożenie przewodów prowadzonych w środku dolnej rury i upraszcza ich obsługę.
SMART ENTRY
Wewnętrzne prowadzenie przewodów doprowadzone do perfekcji. Nasz system pozwala zablokować je pod odpowiednim napięciem. Dzięki temu nie musisz się obawiać żadnych niepokojących dźwięków, gdy trasa stanie się wyboista. Ponieważ wloty przewodów są w tym systemie całkowicie wymienne, jest on dopasowany do wielu rozwiązań: Di2, przewodów hydraulicznych czy mechanicznych.
Di2 READY
Rozwiązanie, które pozwala zamontować elektroniczny system przerzutek Di2 Shimano. Znamionuje się on dużą niezawodnością i skuteczną, bezproblemową obsługą. „Di2 Ready" oznacza ramy, które są trafnie przygotowane do użycia tej technice, łącznie z możliwością montażu baterii w sztycy bądź w środku rury sterowej.