Rachmistrz nexo to system obsługi uproszczonej księgowości, przeznaczony dla firm prowadzących księgę przychodów i rozchodów lub rozliczających się w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Bogata funkcjonalność i prosta, instynktowna obsługa to zalety, które sprawiają, iż ewidencja księgowa z Rachmistrzem nexo przebiega błyskawicznie i wydajnie.
Rachmistrz nexo został wyekwipowany w szereg rozbudowanych funkcji upraszczających prowadzenie księgowości (od ewidencji VAT, umów i płac, środków trwałych i pojazdów, poprzez wystawianie deklaracji skarbowych i ZUS, operacje kasowe i operacje na rachunkach bankowych, po rozliczanie rozrachunków).
Zaletami programu są m.in. Samoczynna dekretacja dokumentów i rozciągliwa obsługa finansów i rozrachunków. Rachmistrz nexo jest częścią InsERT nexo – zintegrowanego zestawu, w którego skład wchodzą jeszcze: Subiekt nexo – system obsługi sprzedaży i gospodarki magazynowej oraz Rewizor nexo – system finansowo-księgowy.
Najważniejsze możliwości Rachmistrza nexo: * prowadzenie księgi przychodów i rozchodów lub ewidencji podatku zryczałtowanego (płynne przejście między zróżnicowanymi formami księgowości); * ewidencja i rozliczanie ewidencji VAT: zakupów, sprzedaży (w tym sprzedaż marża), rozliczenia metodą kasową, korekty VAT nieterminowych płatności; * ewidencja środków trwałych, a także wartości niematerialnych i prawnych (naliczanie i dekretacja amortyzacji z uwzględnieniem kosztów przypadających na miejsca wykorzystywania, wydruk tabeli i planów amortyzacji) i ewidencja wyposażenia i remanentów; * podstawowa obsługa wynagrodzeń: ewidencja osobowa, umów cywilnoprawnych i umów o pracę; * progresywny system rozliczeń właścicielskich: od składek ZUS wspólnika, poprzez ewidencję przychodów z innych źródeł (EP), do odliczeń i obniżek podatku związanych z różnymi ulgami; * ewidencja i rozliczanie pojazdów prywatnych wykorzystywanych do działalności gospodarczej; * obsługa operacji kasowych gotówkowych i bezgotówkowych (płatność kartą płatniczą, bony), raporty kasowe; * obsługa operacji związanych z rachunkami bankowymi, polecenia przelewu standardowe, ZUS, podatkowe z wykorzystaniem bankowości elektronicznej (off-line i on-line); * ewidencja i rozliczanie rozrachunków, integracja z zapisami księgowymi KPiR bądź EP i z zapisami VAT; * wystawianie i wydruk deklaracji skarbowych rozliczających podatek dochodowy wspólników i pracowników, a także podatek VAT; * wystawianie deklaracji ZUS (RCA, RZA, DRA) i możliwość eksportu do programu Płatnik; * samoczynna dekretacja do KPiR albo EP i rejestrów VAT za pomocą definiowalnych schematów; * integracja z systemem sprzedaży Subiekt nexo; * możliwość pracy jednostanowiskowej bądź sieciowej.
W oczekiwania systemowe: *komputer z procesorem Core2Duo; *4 GB pamięci operacyjnej RAM; *system operacyjny Windows XP SP3 albo wyższy (zalecany Windows 7 lub wyższy); *system obsługi baz informacji Microsoft SQpound Server 2008 R2 SP2 lub wersja wyższa (darmowa edycja Express with Advanced Services lub dowolna wersja pełna).