Oryginalna MOPAR przednia (przed katalizatorem) sonda lambda tylnego katalizatora do samochodu Jeep Wrangler TJ 4,0 L6 2005-2006 wartość za 1 szt PILOT WTYCZKI NIE JEST SYMETRYCZNIE NA ŚRODKU Stock Code K56028994ABManufacturer Mopar Mopar produkuje jedne z najszczególniej niezawodnych części i akcesoriów do pojazdów dostępnych na rynku!Zachowaj swój pojazd w jak najlepszym stanie, używając jedynie oryginalnych części OEM Mopar.Od ponad 75 lat Mopar jest jedną z najlepiej rozpoznawanych na rynku marek oryginalnych części zamiennych i akcesoriów.
Mopar (skrót od MOtor PARts) – marka proponująca części zamienne dla wszystkich amerykańskich marek Jeep Chrysler Dodge Plymouth RAMJej cele obejmują: projektowanie części zamiennych potrzebnych do serwisowania pojazdów, wprowadzanie nowych akcesoriów,by powiększać nie tylko sprzedaż, lecz także satysfakcję i lojalność konsumentów.
Części zamienne Mopar projektowane są poprzez te same zespoły inżynierów,którzy pracują nad samochodami Grupy, dlatego Mopar jest jedyną marką, która może zaoferować klientom oryginalne części zamienne o wysokiej jakości.Sonda lambda umieszczona jest w kolektorze wylotowym silnika benzynowego z katalizatorem.
Gdy się popsuje, silnik traci moc, a samochód – osiągi. Sonda lambda mierzy zawartość tlenu w spalinach. Ta informacja jest niezbędna dla mikroprocesora ustalającego skład mieszanki paliwowo-powietrznej kierowanej do silnika.
Skład tej mieszanki, a więc stosunek paliwa do powietrza, jest ściśle określony i musi być za każdym razem taki sam. W przeciwnym razie katalizator nie będzie właściwie oczyszczał spalin. Dzięki pomiarowi zawartości tlenu w spalinach można określić, czy silnik spala właściwą mieszankę paliwowo-powietrzną.
Sonda lambda nieustannie mierzy zawartość tlenu w spalinach, przekazując informacje w systemie dwustanowym – "za dużo" lub "za niedużo". Gdy sonda lambda przestanie przekazywać te dane, mikroprocesor sterujący układem wtryskowym silnika przestawi się na tzw.
tryb stały. W konsekwencji moc silnika zostanie zredukowana, zużycie paliwa wzrośnie o ok. 15%, jednak będzie można dojechać do warsztatu. Trzeba to zrobić jak najszybciej, bowiem niekorzystny skład mieszanki paliwowo-powietrznej może uszkodzić katalizator.obecnie większość producentów stosuje tzw.
podgrzewane sondy lambda, których żywotność określa się na 100 – 160 tys. Km przebiegu pojazdu. To i tak dużo, zważywszy, iż sonda lambda pracuje w szczególnie niekorzystnych warunkach cieplnych i chemicznych.
Przyspieszone zużycie sondy lambda powodują olej (zużyte pierścienie tłokowe) albo woda (uszkodzona uszczelka pod głowicą) w układzie wydechowym. Największy marka sond lambda, firma Bosch, radzi, aby co 30 tys.
km przebiegu pojazdu sprawdzać działanie sondy lambda na specjalnym stanowisku diagnostycznym....