- Długość [mm]: 53,5
- średnica zewnętrzna [mm]: 23,7
- Gwint zewn. [mm]: M14 x 1,5
- Długość gwintu [mm]: 27
- wymiar klucza: 17, 19
- Mocowanie koła: Osadzenie kuliste A/G
- Materiał: Stal
- Powierzchnia: chromowany
- Długość śruby pod główką [mm]: 29
- Strona zabudowy: Oś przednia, Oś tylna
- Ciężar [kg]: 0,45
Układ zawieszenia, to jeden z najistotniejszych składników konstrukcyjnych każdego samochodu. Ma on kluczowy wpływ na komfort, a zwykle na bezpieczeństwo jazdy. Jak każdy z podzespołów samochodowych przeszedł on sporo zmian i ulepszeń, powstałomnóstwo odmian tego układu. Zawieszenie to zespół części łączących koła z resztą pojazdu. Układ przenosi siły, powstające w trakcie pracy koła, na nadwozie. Gwarantuje stabilność i sterowność samochodu i ma bezpośredni wpływ na komfort we wnętrzu samochodu. W skład zawieszenia wchodzą: komponenty prowadzące koło - wahacz, drążek poprzeczny, wzdłużny; komponenty resorujące - sprężyna śrubowa, resor piórowy; elementy tłumiące – amortyzator. Aktualnie stawia się sporo sprzecznych wymagań układom zawieszenia. Samochód musi być wygodny,jednocześnie dobrze się prowadzić przy obszerniejszych szybkościach. Zawieszenie musi działać sprawnie, gdy samochód jest w pełni obciążony i kiedy w samochodzie znajduje się tylko kierowca. Musi prawidłowo sprawować się podczas dynamicznego przyspieszania i dynamicznego hamowania. Musi sprawdzać się w ruchu miejskim, jak i na autostradzie. Jak widać producenci musieli pogodzić sporo sprzecznych wymagań, więc wypracowane ostatecznego rozwiązania, to prawdziwa sztuka kompromisu. Podstawowy podział według rodzaju zawieszenia, to podział na układy zależne i niezależne. W układach zależnych koła osi połączone są ze sobą na nieelastycznie mostem. Ruch jednego koła powoduje więc ruch drugiego koła, osadzonego na drugim końcu mostu. Wpływa to negatywnie na trakcję i stabilność samochodu. Rozwiązanie to wymusza na inżynierach pozostawienie adekwatnej ilości miejsca dla pionowo pracującego układu. Ogranicza to przestrzeń bagażową, a na przedniej osi wymusza podniesienie silnika do góry, co z kolei podciąga środek ciężkości pojazdu. Problemem jest także wysoka masa układu, zwłaszcza kiedy na osi występuje przekładnia. Powoduje to występowanie wzdłużnych drgań kątowych w trakcie pokonywania poprzecznych nierówności. Zawieszenie zależne ma jednak swoje mocne strony - prostota, względna niezawodność i wysoka odporność. Zespół wymienionych cech sprawia, że układ ten głównie stosowany jest w samochodach terenowych i ciężarowych. Zawieszenie zależne - resory piórowe. Najpopularniejszym i najprostszym rozwiązaniem konstrukcyjnym w zawieszeniu zależnym jest zastosowanie resorów piórowych, które pełnią rolę komponentów resorujących i prowadzących. Mogą one przenosić siły we wszelkich trzech kierunkach, a w dodatku przenoszą momenty reakcyjne przyspieszania i hamowania. Jest to proste, tanie i trwałe rozwiązanie. W dodatku rozwiązanie to prawidłowo sprawuje się w samochodach ciężarowych, ze względu na podparcie resorem dwóch, odległych punktów podwozia, co pozytywnie wpływa na rozkład obciążeń załadunkowej części samochodu. Zawieszenie zależne - sprężyny śrubowe, drążki reakcyjne. W przypadku zawieszenia zależnego, rolę elementu resorującego mogą pełnić również sprężyny śrubowe, jednak w takim wariancie muszą one współpracować z drążkami reakcyjnymi, ustalającymi położenie mostu. Takie rozwiązanie nieznacznie podciąga komfort jazdy, jest on obszerniejszy aniżeli przy zastosowaniu resorów piórowych, jednak komplikuje poprzeczne ustalenie nieelastycznego mostu. W tym wypadku przeważnie stosuje się pojedynczy drążek Panharda mocowany z jednej strony do nadwozia, a z drugiej do mostu. Kolumna McPherson'a. W zawieszeniu niezależnym, koła jednej osi, w wyniku działających na nie sił, poruszają się niezależnie od siebie. Rozwiązanie to wymaga zastosowania większej ilości komponentów konstrukcyjnych w stosunku do zawieszenia zależnego, tj. Wahaczy i drążków. Układ nie zajmuje dużo miejsca i nie wymaga podniesienia podłogi samochodu, równocześnie stanowczo udoskonala komfort i trakcję pojazdu. Z wyżej wymienionych powodów typowo możemy spotkać go w samochodach osobowych. Najpopularniejszym rozwiązaniem stosowanym w zawieszeniu niezależnym, przednim jest kolumna McPhersona. Składa się ona z umieszczonego współosiowo, wewnątrz sprężyny amortyzatora, który jest równocześnie elementem prowadzącym, gdzie jego dolna część jest przymocowana do górnego punktu zwrotnicy, stanowiąc jej połączenie z nadwoziem samochodu. Jednocześnie ma on możliwości obrotu wokół własnej osi. Dolna część zwrotnicy jest połączona z wahaczem poprzecznym. Kompozycja McPhersona jest lekka, tania w wytwarzaniu, zajmuje niedużo miejsca i zezwala na wykorzystanie wielkiego skoku zawieszenia. Wadą tego rozwiązania jest przenoszenie drgań na karoserię, pochodzących od pokonywanych przez koło nierówności nawierzchni. Na dodatek, podczas skręcania, co odbywa się przez obrót całej kolumny, nieznacznie zmieniają się kąty pochylenia kół względem podłoża i występuje niekorzystne tarcie w gnieździe tłoczyska amortyzatora. Zawieszenie niezależne, z podwójnym wahaczem poprzecznym. Drugim popularnym typem zawieszenia niezależnego, stosowanym na przedniej i tylnej osi pojazdu, jest zawieszenie wielowahaczowe, które jest kompozycją wahaczy wzdłużnych, poprzecznych, skośnych i drążków. Przede wszystkim stosuje się dolny wahacz wzdłużny i dwa drążki poprzeczne. Do dolnego zamocowany jest amortyzator ze sprężyną. Taka kompilacja zagwarantuje realnie najmniejsze zmiany kątów zbieżności i pochylenia pod wpływem zmian obciążeń pojazdu i jego ruchu. Rozwiązanie to jest dość drogie w konstrukcji i eksploatacji, ponadto charakteryzuje względnie dużą masą nieresorowaną. Jednak pomimo tych wad, zawieszenie wielowahaczowe znamionuje się wyjątkowo korzystną trakcją i komfortem w niemal wszelkich warunkach eksploatacji.
O marce SWAG MULTILINIASWAG jest jednym z wiodących na świecie partnerów motoryzacyjnego aftermarketu. Firma jest znana na rynkach międzynarodowych z oferty ponad 26 000 samochodowych części zamiennych w jakości OE, dostępnych do wszystkich niemieckich, a także innych europejskich samochodów osobowych. Od ponad 60 lat kupujący ufają firmie SWAG jako specjaliście aftermarketowemu, proponującemu bezusterkowe, trwałe i starannie stworzone produkty. SWAG to silna firma, na której można polegać.