- Długość [mm]: 950
- średnica zewnętrzna [mm]: 18,0
- Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
- Ciężar [kg]: 3,366
Układ zawieszenia ma kluczowy wpływ na komfort i bezpieczeństwo prowadzenia samochodu. Podstawowym jego elementem jest wahacz, który odpowiedzialny jest za łączenie piasty koła (zwrotnicy) z nadwoziem samochodu. W zależności od rodzaju wahacza, jego integralnymi elementami mogą być także sworznie, a także tuleje metalowo-gumowe. Układ zawieszenia to sieć naczyń połączonych – usterka jednego elementu natychmiast powoduje powiększone zużycie pozostałych, które poddane zostają dodatkowym naprężeniom. Najwięcej wstrząsów i sił przekrojowych odbierają tzw. „silentbloki", czyli tuleje metalowo-gumowe, których zadaniem jest tłumienie drgań przenoszonych z podłoża, po jakim porusza się samochód. Rolą sworznia jest z kolei umocowanie zwrotnicy do wahacza, a tym samym umożliwienie skrętu kół. To relatywnie trwały komponent zawieszenia, jednak na dodatek podlegający okresowej kontroli w warsztacie. W wielu modelach samochodów tuleje oraz sworznie są nierozłącznymi częściami wahacza, czego przykładem są wahacze aluminiowe. Wahaczy może być nawet po kilka na jedno koło (wahacze górne i dolne), dlatego badanie tego obszaru wymaga szczególnej uwagi. Usterki samego wahacza objawiają się przez stuki lub niewłaściwe prowadzenie samochodu. Polegają one zwykle na zmęczeniu materiału, z którego produkowany jest wahacz, wygięciu lub pęknięciu np. W wyniku nadmiernej korozji. Diagnoza wahacza, oprócz wykonania jazdy próbnej, polega najczęściej na ocenie wzrokowej w celu ustalenia, czy nie występują w odniesieniu do niego opisywane zjawiska. Jeśli chodzi o objawy zużycia tulei metalowo-gumowych, mogą polegać na ogół na skrzypieniu podczas przyspieszania albo hamowania, stukaniu w trakcie jazdy po nierównej nawierzchni, przedwczesnym lub nierównomiernym zużyciu opon oraz wyczuwalnym luzie na kierownicy (pogorszonej precyzji prowadzenia). Choćby drobny luz na tulei będzie słyszalny, a z czasem także odczuwalny przez użytkownika pojazdu. Największą pewność dadzą oględziny elementu, gdy uniesiemy samochód na podnośniku i możemy stwierdzić, czy nie doszło do zmęczenia albo pęknięcia gumy, z jakiej produkowana jest tuleja. Jeśli chodzi o sworzeń wahacza, ponadnormatywne zużycie tego elementu może posiadać fatalne konsekwencje dla kierującego pojazdem. W skrajnym przypadku „wybity" sworzeń może odłączyć wahacz od zwrotnicy, co uniemożliwi kierowanie pojazdem. Jednocześnie, nawet wtedy, gdy stwierdzimy jedynie przetarcie osłony gumowej sworznia, należy wymienić cały element. Dlaczego? W tego typu sytuacjach występuje duże prawdopodobieństwo, iż uszkodzeniu uległ też sam przegub kulowy, poprzez co istnieje niebezpieczeństwo jego rychłej awarii nawet po wymianie osłony. Gumowa osłona może ponadto zamknąć w swym wnętrzu szkodliwe dla przegubu substancje, przyspieszając procesy rdzewienia i korozji przegubu. Ponadto, prawidłowa praca przegubu kulowego wymaga występowaniu substancji smarującej. Uszkodzona osłona może doprowadzić do straty substancji smarującej, która może zostać wypłukana przez wodę, wyschnąć lub zostać zanieczyszczona poprzez ciała obce.
O marce SwagSWAG jest jednym z wiodących na świecie partnerów motoryzacyjnego aftermarketu. Marka jest znana na rynkach międzynarodowych z oferty ponad 26 000 samochodowych części zamiennych w jakości OE, dostępnych do wszystkich niemieckich oraz innych europejskich samochodów osobowych. Od ponad 60 lat konsumenci ufają firmie SWAG jako specjaliście aftermarketowemu, proponującemu bezusterkowe, trwałe i starannie stworzone produkty. SWAG to silna firma, na której można polegać. Za każdym razem, wszędzie. SWAG jest niezmiennie synonimem produktów charakteryzujących się najwyższą jakością produkcji, trwałością oraz precyzją pasowania. Jest to osiągalne dzięki współpracy najróżniejszych, centralnie nadzorowanych działów zarządzania jakością. Ogromną rolę odgrywa przy tym cykl dopuszczenia artykułu. Przed wprowadzeniem do oferty nowej części zamiennej, zlokalizowane w niemieckim Ennepetal, nowocześnie zaopatrzone laboratorium badawcze przeprowadza drobiazgowe testy pierwszych wzorów produktów. Poziom jakości produkcji ustalany jest w oparciu o badania szkodliwe, a także niedestrukcyjne. Do badania części elektronicznych wykorzystujemy pomiędzy innymi urządzenie rentgenowskie, które umożliwia dokładne stwierdzenie ewentualnych wad ukrytych we wnętrzu pokrywy artykułu. Wspomniane wyżej zasady w zakresie zapewnienia jakości dotyczą nie tylko produktów wytwarzanych w Ennepetal, lecz odnoszą się jeszcze do części wyprodukowanych przez skrupulatnie wybranych poddostawców. W naszej ofercie znajdują się części układu hamulcowego i napędowego, elementy zawieszenia pojazdu i silnika i części elektryczne. SWAG JEST MARKĄ NALEŻĄCĄ DO BILSTEIN GROUP.