Program asygnowany do stymulacji najważniejszych obszarów leżących u podstaw umiejętności mowy: motoryki i słuchu.
zastosowanie: profilaktyka i terapia logopedyczna, nauka języka, zajęcia z dziećmi z zaburzeniami słuchu.
Odbiorcy: logopedzi, nauczyciele przedszkola (dzieci młodsze), rodzice.
Beneficjenci: dzieci uczące się mówić, dzieci z wadami wymowy i/albo zaburzeniami słuchu i komunikacji.
Program wyjątkowo pomocny jest w terapii dzieci z:
- zaburzeniami rozwoju języka i słuchu,
- opóźnionym rozwojem mowy,
- opóźnionym rozwojem funkcji poznawczych.
W pakiecie LOGORYTMIKA znajdują się:
- program multimedialny na pendrive,
- licencja na 2 urządzenia,
- profesjonalny mikrofon,
- przewodnik metodyczny zawierający propozycje scenariuszy zajęć i zestawy tekstów terapeutycznych.
UWAGA! Programy multimedialne z kolekcji LOGOPEDIA PRO stanowią świetne uzupełnienie projektu rządowego „Aktywna tablica".
LOGORYTMIKA jest programem multimedialnym, który demonstruje, jak w ciekawy sposób użyć można rytmikę i muzykę w profilaktyce i terapii logopedycznej.
Główne obszary użycia programu LOGORYTMIKA:
- profilaktyka zaburzeń mowy i języka,
- wspomaganie nabywania umiejętności językowych,
- wspomaganie, urozmaicanie wychowania słuchowego,
- stymulowanie pola słuchowego,
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania dźwięków,
- wsparcie w terapii opóźnionego rozwoju mowy,
- rozwijanie koordynacji wizualnie-słuchowo-ruchowej,
- poręczne użycie w surdopedagogice i surdologopedii.
Program LOGORYTMIKA wspiera realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Dziecko:
- wykonuje podstawowe ćwiczenia formujące nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała;
- wykazuje skuteczność ciała i koordynację w stopniu zezwalającym na rozpoczęcie systematycznej nauki czynności złożonych, takich jak czytanie i pisanie;
- uczestniczy w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami lub bez nich; wykonuje przeróżne formy ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne;
- wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu przy pomocy komunikatów pozawerbalnych: tańca, intencjonalnego ruchu, gestów;
- wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu przy pomocy języka mówionego, posługuje się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i osób dorosłych, - mówi płynnie, wyraźnie, rytmicznie, poprawnie wypowiada ciche i głośne dźwięki mowy, rozróżnia głoski na początku i końcu w wybranych prostych fonetycznie słowach;
- eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną; słucha, odtwarza i formuje muzykę, śpiewa piosenki, porusza się przy muzyce i do muzyki, dostrzega zmiany charakteru muzyki, np. Dynamiki, tempa i wysokości dźwięku oraz wyraża ją ruchem, reaguje na sygnały, muzykuje z użyciem instrumentów oraz innych źródeł dźwięku;
- śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru łatwe piosenki ludowe; z ochotą uczestniczy w zbiorowym muzykowaniu; wyraża emocje i zjawiska pozamuzyczne przeróżnymi środkami aktywności muzycznej; aktywnie słucha muzyki; wykonuje lub rozpoznaje melodie, piosenki i pieśni.
Sposobów pracy z zestawem jest nieskończenie mnóstwo. Program nie realizuje i nie narzuca technik pracy. Autorzy wyszli z założenia,najkorzystniejszego doboru metod dokona terapeuta/nauczyciel znający dziecko i pracujący z nim na co dzień.
Program współpracuje dodatkowo z:
- tablicą interaktywną,
- komputerem z panelem dotykowym
kryteria technicznE
- Windows 7/8/10 - wersje 32- i 64-bit
- Procesor 2,4 GHz
- 2 GB pamięci RAM (dla systemu 32-bit) lub 4 GB (dla systemu 64-bit)
- Karta graficzna pracująca z rozdzielczością 1024x768
- Karta dźwiękowa, głośniki lub słuchawki, mikrofon zewnętrzny (zalecany)
- Mysz lub inne urządzenie wskazujące
- Port USB 2.0/3.0
- 1 GB miejsca na dysku twardym