- Powierzchnia: pokryty
- Średnica otworu centrującego [mm]: 67,4
- ilość otworów: 5
- Przetwarzanie: wysoko nawęglany
- nieznaczna grubość [mm]: 30
- Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 32
- wariant tarczy hamulcowej: wentylowany wewnętrznie
- Wysokość [mm]: 49,7
- Średnica [mm]: 355
Tarcze hamulcowe są elementem eksploatacyjnym, zatem kierowca powinien być przygotowany na ich terminową wymianę. Kiedy? Trudno to określić. Zależy to od typu tarcz (z reguły od ich jakości), od tego, jak układa się ich współpraca z klockami, od stylu jazdy. Nawet od tego, w jakich warunkach auto jest eksploatowane. Na przykład jeśli auto jest głównie eksploatowane w mieście, tarcze zużywają się pokaźnie szybciej. Można przyjąć, że tarcze przeciętnej jakości, powinny przetrwać 40 tys. Km przebiegu. Tarcze hamulcowe posiadają kształt metalowego dysku, można choćby stwierdzić, że ze względu na uwypukloną wewnętrzną część, przypominają latający spodek. Tarcze obrabiane są na precyzyjnych maszynach, muszą być także wytwarzane ze specjalnych stopów. Wszystko poprzez ciężkie warunki pracy. Na skutek tarcia tarcza może rozgrzewać się do temperatury wyższej niż 500 st. Celsjusza. Musi znosić wyjątkowo pokaźne obciążenia, poza tym musi być tez oporna na ścieranie, aby nie uległa zbyt prędkiemu zużyciu. Najtańsze są tarcze monolityczne, czyli pełne. Ich wadą jest przegrzewanie się. Droższe i sprawniejsze są tarcze wentylowane. Posiadają one nawiercone otwory, którymi odprowadza się ciepło, powstałe w czasie hamowania. W autach sportowych stosuje się także tarcze nawiercane i nacinane, które jeszcze lepiej odprowadzają ciepło. Prawdziwą ekstraklasą wśród tarcz hamulcowych są tarcze ceramiczne. Stosuje się je w najdroższych autach sportowych i w samochodach klasy premium. Tych tarcz nie można przegrzać. Tarcza hamulcowa jest zamontowana na piaście kola. Wiruje zatem wraz z nim. Nieruchomy zacisk hamulcowy, zamontowany przy pomocy jarzma do zwrotnicy koła, utrzymuje w odpowiedniej pozycji klocki hamulcowe. Jeden klocek znajduje się od strony nadwozia samochodu, a drugi od strony zewnętrznej. Obydwa nie dotykają tarczy w czasie pracy. Jeśli kierowca naciśnie pedał hamulca, pompa rozpoczyna tłoczyć płyn hamulcowy pod pokaźnym ciśnieniem (jest ono jeszcze zwiększane poprzez dodatkowe urządzenie). Płyn wypycha tłoczek, zamontowany w zacisku. Tłoczek powoduje dociśnięcie do tarczy jednego klocka, a z drugiej strony dociska drugi. Okładziny cierne klocka trą o powierzchnię roboczą tarczy z dwóch stron (wręcz biorą ją w kleszcze), wywołując zmniejszenie szybkości albo zatrzymanie samochodu, w zależności od siły nacisku na pedał.
O marce BREMBOBrembo to światowy lider w dziedzinie designu, rozwoju, a także produkcji układów hamulcowych, a takżei części dla samochodów, motocykli, pojazdów przemysłowych oraz sprzętów równocześnie w zakresie oryginalnego wyposażenia, jak i rynku części zamiennych oraz wyścigowych. Brembo gwarantuje najwyższe bezpieczeństwo, komfort oraz ulepszoną produktywność dzięki procesowi integracji i optymalizacji całego procesu produkcyjnego: od wstępnego designu, przez odlewy w żeliwie czy aluminium, aż po montaż części, nie zapominając o przeprowadzeniu testów i symulacji na dedykowanych stanowiskach, torach i drogach. Ciągła pogoń Brembo za innowacją wymaga ciągle nowych technice, materiałów, kształtów oraz nowych rynków. Sprawności produktu towarzyszy poszukiwaniu nieszablonowych stylów pasujących do wyglądu wyposażanego pojazdu. Badania w Brembo są przeprowadzane w Centrum Badań i Rozwoju, które od 2002 roku korzysta z mechatroniki – nauki, która łączy mechanikę, elektronikę, a także informatykę. Coraz pokaźniejsze zastosowanie przychylnych środowisku technice, recykling materiałów stosowanych w produkcji i systematyczne uniemożliwianie każdej formie zanieczyszczenia - wszystko to świadczy o zaangażowaniu Brembo w ochronę środowiska. Dla Brembo siła robocza jest nieocenionym atutem, gwarantującym zaufanie i prowadzącym do każdego przełomu - Brembo działa jak jeden obszerny zespół. Brembo sprzedaje swoje produkty w 70 krajach i posiada zakłady produkcyjne we Włoszech, dużej Brytanii, Polsce, Czechach., Hiszpanii, Niemczech, Brazylii, USA, Meksyku, Chinach i Indiach. Nasze produkty są sprzedawane poprzez producenta zlokalizowane na głównych rynkach zbytu, a siedziby znajdują się we Francji, znacznej Brytanii, Szwecji, Rosji, USA i Japonii. Grupa zatrudnia 10000 współpracowników, z których blisko 10% to inżynierowie, a także specjaliści ds. Towaru zaangażowani w badania i rozwój.