- średnica zewnętrzna [mm]: 294
- Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 28
- znikoma grubość [mm]: 25,4
- Wysokość [mm]: 56,4
- Ø rozmieszczenia otworów [mm]: 130
- rodzaj tarczy hamulcowej: wentylowany
- Średnica otworu centrującego [mm]: 85
- liczba otworów: 5
- Powierzchnia: naoliwione
- spełnia wymagania Normy ECE: ECE-R90
- Średnica otworu do [mm]: 17,3
Tarcze hamulcowe są elementem eksploatacyjnym, zatem kierowca powinien być przygotowany na ich terminową podmianę. Kiedy? Trudno to określić. Zależy to od typu tarcz (zwykle od ich jakości), od tego, jak układa się ich współpraca z klockami, od stylu jazdy. Nawet od tego, w jakich warunkach auto jest eksploatowane. Na przykład jeśli auto jest przede wszystkim eksploatowane w mieście, tarcze zużywają się widocznie szybciej. Można przyjąć, iż tarcze przeciętnej jakości, powinny przetrwać 40 tys. Km przebiegu. Tarcze hamulcowe posiadają kształt metalowego dysku, można choćby stwierdzić, iż ze względu na uwypukloną wewnętrzną część, przypominają latający spodek. Tarcze obrabiane są na dokładnych maszynach, muszą być także wyprodukowane ze specjalnych stopów. Wszystko przez ciężkie warunki pracy. Na skutek tarcia tarcza może rozgrzewać się do temperatury wyższej aniżeli 500 st. Celsjusza. Musi znosić wyjątkowo obszerne obciążenia, poza tym musi być tez wytrzymała na ścieranie, by nie uległa zbyt prędkiemu zużyciu. Najtańsze są tarcze monolityczne, czyli pełne. Ich wadą jest przegrzewanie się. Droższe i produktywniejsze są tarcze wentylowane. Mają one nawiercone otwory, którymi odprowadza się ciepło, powstałe w czasie hamowania. W autach sportowych stosuje się także tarcze nawiercane i nacinane, które jeszcze lepiej odprowadzają ciepło. Prawdziwą ekstraklasą wśród tarcz hamulcowych są tarcze ceramiczne. Stosuje się je w najdroższych autach sportowych, a także w samochodach klasy premium. Tych tarcz nie można przegrzać. Tarcza hamulcowa jest zamontowana na piaście kola. Wiruje zatem wraz z nim. Nieruchomy zacisk hamulcowy, zamontowany przy pomocy jarzma do zwrotnicy koła, utrzymuje w trafnej pozycji klocki hamulcowe. Jeden klocek znajduje się od strony nadwozia samochodu, a drugi od strony zewnętrznej. Obydwa nie dotykają tarczy w czasie pracy. Jeśli kierowca naciśnie pedał hamulca, pompa inicjuje tłoczyć płyn hamulcowy pod wielkim ciśnieniem (jest ono jeszcze zwiększane przez dopełniające urządzenie). Płyn wypycha tłoczek, zamontowany w zacisku. Tłoczek sprawia dociśnięcie do tarczy jednego klocka, a z drugiej strony dociska drugi. Okładziny cierne klocka trą o powierzchnię roboczą tarczy z dwóch stron (wręcz biorą ją w kleszcze), wywołując zmniejszenie szybkości lub zatrzymanie samochodu, w zależności od siły nacisku na pedał.
O marce TARCZE HAMULCOWE BOSCHGrupa Bosch od 25 lat konsekwentnie wdraża w naszym kraju strategię wzmacniania swojej pozycji na lokalnym rynku, a rozwijając się w sposób jednostajny, przyczynia się do wzrostu polskiej gospodarki. Spółka Robert Bosch została zarejestrowana w Polsce w roku 1991, działalność handlową prowadzi od 1992 r. Początkowo zatrudniała kilka osób, kreując obroty na poziomie 10 mln złotych. Obecnie zatrudnienie w Grupie Bosch w Polsce przekracza 5 tys. Osób i osiąga obroty na poziomie 5, 04 mld złotych (informacje za rok 2016). Grupa jest reprezentowana w Polsce poprzez 4 spółki: Robert Bosch Sp. Z o.o., Bosch Rexroth Sp. Z o.o., BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. Z o.o., sia Abrasives Sp. Z o.o. Bosch prowadzi w Polsce działalność w 5 lokalizacjach: Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Rzeszowie i Goleniowie.