Hubert de Givenchy, pochodzący z arystokratycznej rodziny francuskiej, po wcześniejszych doświadczeniach w świecie mody zdecydował się w roku 1952 na utworzenie własnej marki. Młody i utalentowany de Givenchy nie poprzestał jednak na tym i kilka lat później wraz ze swym bratem zajął się również z sukcesem kreowaniem żeńskich perfum.
Pierwszą kreacją w świecie czarodziejskich zapachów były perfumy L'Interdit, które powstały, już wkrótce po tym, jak poznał wschodzącą gwiazdę filmową Audrey Hepburn. Natchniony jej osobistym urokiem, w którym widział ideał kobiety, nie tylko stworzył specjalnie dla niej kostiumy filmowe, ale także te pierwsze pachnidła.
Hepburn wzięła wówczas udział w ich promocji: jej śladowa twarz z standardową króciutką grzywką pojawiła się na plakatach reklamowych, zwracając na siebie uwagę wyzywająco patrzącymi, nieco smutnymi, ciemnymi oczami.
Hepburn pozostała do swej śmierci muzą de Givenchy. Producent Parfumes Givenchy S.A. Rozwinęła się natomiast w następnych latach proponując z czasem ponadto pachnidła męskie, na czele z Monsieur de Givenchy, a także kosmetyki wraz z poszukiwanymi akcesoriami do makijażu.
Obok owej sławnej pierwszej stylizacji nic nie tracącymi na popularności klasykami domu de Givenchy stały się ponadto Givenchy III, Le De, a także Eau de Givenchy. Większość stylizacji z tego domu urzeka kwiatowymi kompozycjami z dodatkiem słodyczy wanilii i obowiązkowej nutki arystokratycznej.
Do ostatnich niebanalnych nowinek należy para perfum dla niej i dla niego: Play for Her oraz Play for Him w progresywnych, do złudzenia przypominających iPoda flakonach spod ręki artysty Serge Mansau. W nawiązaniu do pierwszego sukcesu powstała w ostatnich latach w dodatku seria wody toaletowej Very Irrésistible Givenchy, reklamowanej poprzez Amande Seyfried.