Hubert de Givenchy, pochodzący z arystokratycznej rodziny francuskiej, po wcześniejszych doświadczeniach w świecie mody zdecydował się w roku 1952 na utworzenie własnej marki. Młody i utalentowany de Givenchy nie poprzestał jednak na tym i kilka lat później wraz ze swym bratem zajął się dodatkowo z sukcesem kreowaniem żeńskich perfum.
Pierwszą kreacją w świecie czarodziejskich zapachów były pachnidła L'Interdit, które powstały, już wkrótce po tym, jak poznał wschodzącą gwiazdę filmową Audrey Hepburn. Natchniony jej osobistym urokiem, w którym widział ideał kobiety, nie tylko stworzył specjalnie dla niej kostiumy filmowe, ale także te pierwsze perfumy.
Hepburn wzięła wówczas udział w ich promocji: jej niewielka twarz z typową króciutką grzywką pojawiła się na plakatach reklamowych, zwracając na siebie uwagę wyzywająco patrzącymi, nieco smutnymi, ciemnymi oczami.
Hepburn pozostała do swej śmierci muzą de Givenchy. Producent Parfumes Givenchy S.A. Rozwinęła się natomiast w następnych latach oferując z czasem dodatkowo pachnidła męskie, na czele z Monsieur de Givenchy, a także kosmetyki wraz z poszukiwanymi akcesoriami do makijażu.
Obok owej popularnej pierwszej stylizacji nic nie trwoniącymi na popularności klasykami domu de Givenchy stały się na dodatek Givenchy III, Le De i Eau de Givenchy. Większość stylizacji z tego domu urzeka kwiatowymi kombinacjami z dodatkiem słodyczy wanilii, a także obowiązkowej nutki arystokratycznej.
Do ostatnich ciekawych nowinek należy para perfum dla niej i dla niego: Play for Her oraz Play for Him w postępowych, do złudzenia przypominających iPoda flakonach spod ręki artysty Serge Mansau. W nawiązaniu do pierwszego sukcesu powstała w ostatnich latach też kolekcja wody toaletowej Very Irrésistible Givenchy, reklamowanej poprzez Amande Seyfried.