Jak dużo innych drogich kreacji z wyższej półki pachnidła marki Paco Rabanne dużo łączy ze światem mody i Paryżem. Paco Rabanne, właściwie Francisco Rabaneda-Cuervo, z pochodzenia Baskijczyk, z początkiem ostatniej wojny znalazł schronienie wraz z matką w Paryżu.
Dość błyskawicznie odnalazł tam trafne drzwi do świata Haute Couture, po części dzięki swojej matce krawcowej z zawodu, a po części dzięki umiejętności rysowania, czym dorabiał sobie w czasie studiów architektury u Givenchy i innych projektantów mody.
Pierwszą własną linię zaprojektował w 1966 roku, która okazała się być wielkim sukcesem. Zasłynął on m. In. Z kostiumów dla Jane Fondy w filmie „Barbarella". Firma wywodzącą się od jego imienia błyskawicznie uzyskała popularność i odergrała widoczną rolę w kształtowaniu stylu lat sześćdziesiątych.
W Paryżu dom mody Paco Rabanne znany był z prowokacji na pokazach mody, które stale jako pierwsze odbywały się z towarzyszeniem muzyki i nieraz przypominały szczegółowo przygotowane przedstawienia. Osobiste zainteresowania Rabanne futuryzmem znalazły przeniesienie w jego projektach ubrań, do których realizacji stosował nieraz niekonwencjonalne materiały, jak metale, plastik i papier.
Pomysł, który się wtedy narodził, na sukienkę naszywane metalowe aplikacje, stał się swego rodzaju jego ulubionym motywem, który do dziś pojawia się w kolejnych kolekcjach. Po energicznym nowoczesnym początkowym okresie Rabanne zaczął się w miarę upływu lat wycofywać z energicznego udziału z interesu, aby po latach powrócić z nową pasją dla perfum...!
Black XS to bardzo udana kreacja żeńskich perfum, której przypisuje się charakter kwintesencji kobiecości. Szczególnym polem do popisu okazały się jednak być dla Rabanne pachnidła męskie, jak One Milion i Invictus.
Wszystkie serie obejmujące każdorazowo także perfumowane kosmetyki idealnie sprzedają się i znalazły nad wyraz pozytywny oddźwięk za wyjątkową oryginalność i jakość. Symbolizują to już ich ekstrawaganckie flakony, które posiadają charakter obiektów kolekcjonerskich.
Black XS to utrzymany w konwencji stylistycznej rockowej krągły fioletowy flakon ze szklaną delikatną różą i metalicznym napisem. One Milion to ni mniej ni więcej jak złota sztabka, podczas gdy Invictus to platynowe trofeum.