Jak sporo innych drogich kreacji z wyższej półki pachnidła producenta Paco Rabanne niemało łączy ze światem mody i Paryżem. Paco Rabanne, właściwie Francisco Rabaneda-Cuervo, z pochodzenia Baskijczyk, z początkiem ostatniej wojny znalazł schronienie wraz z matką w Paryżu.
Dość prędko odnalazł tam odpowiednie drzwi do świata Haute Couture, po części dzięki swojej matce krawcowej z zawodu, a po części dzięki umiejętności rysowania, czym dorabiał sobie w czasie studiów architektury u Givenchy i innych projektantów mody.
Pierwszą własną serię zaprojektował w 1966 roku, która okazała się być pokaźnym sukcesem. Zasłynął on m. In. Z kostiumów dla Jane Fondy w filmie „Barbarella". Firma wywodzącą się od jego imienia błyskawicznie uzyskała popularność i odergrała pokaźną rolę w kształtowaniu stylu lat sześćdziesiątych.
W Paryżu dom mody Paco Rabanne znany był z prowokacji na pokazach mody, które stale jako pierwsze odbywały się z towarzyszeniem muzyki i nieraz przypominały detalowo przygotowane przedstawienia. Osobiste zainteresowania Rabanne futuryzmem znalazły przeniesienie w jego projektach ubrań, do których realizacji stosował niejednokrotnie niekonwencjonalne materiały, jak metale, plastik i papier.
Pomysł, który się wtedy narodził, na sukienkę naszywane metalowe aplikacje, stał się swojego typu jego ulubionym tematyką, który do dziś pojawia się w kolejnych kolekcjach. Po energicznym postępowym początkowym okresie Rabanne zaczął się w miarę upływu lat wycofywać z energicznego udziału z interesu, by po latach powrócić z nową pasją dla perfum...!
Black XS to wyjątkowo udana kreacja kobiecych perfum, której przypisuje się charakter kwintesencji kobiecości. Szczególnym polem do popisu okazały się jednak być dla Rabanne perfumy męskie, jak One Milion i Invictus.
Wszystkie serie obejmujące każdorazowo także perfumowane kosmetyki perfekcyjnie sprzedają się i znalazły szczególnie pozytywny oddźwięk za nieszablonową oryginalność i jakość. Symbolizują to już ich ekstrawaganckie flakony, które mają charakter obiektów kolekcjonerskich.
Black XS to utrzymany w konwencji stylistycznej rockowej krągły fioletowy flakon ze szklaną finezyjną różą i metalicznym napisem. One Milion to ni mniej ni więcej jak złota sztabka, podczas gdy Invictus to platynowe trofeum.