Dom mody znany pod nazwiskiem jego założyciela: Roberto Cavalli sięga swoimi początkami roku 1970. Prawdziwym przełomem jednak miał być dwa lata później pokaz jego projektów w wyjątkowo reprezentacyjnym miejscu w mieście jego narodzin: w Palazzo Pittich we Florencji.
Pokaz ten był niemało obiecującą zapowiedzią sukcesu jego domu mody: w ten sposób dał on świadectwo swoich uzdolnień artystycznych, najprawdopodobniej odziedziczonych po dziadku Giuseppe Rossi, znanym włoskim malarzu.
Roberto Cavalli nie tylko studiował w dodatku sztuki atrakcyjne, ale też chętnie eksperymentował z technikami druku. Przez niego opatentowany sposób dekoracyjnego drukowania na skórze stał się poniekąd jego znakiem rozpoznawczym.
dodatkowo jego projekty ubrań od zawsze charakteryzował dość krzykliwy styl, ochoczo przekraczający utarte granice konwenansów i tradycji. W projektach często powracają desenie skór zwierzęcych z cętkami lamparta albo paskami zebry, przez co chętnie są uosabiane z jego nazwiskiem.
Licencję na perfumy domu mody Cavalli pojawiające się na rynku począwszy od 2002 roku przeszły po dziesięciu latach w ręce koncernu Coty. Nad wyraz udaną i oklaskami przywitaną jest kolekcja perfum Roberto Cavalli, która pozostała wylansowana przez Louise Turner.
Do wody toaletowej wraz z edycją limitowaną „Exotica" z 2012 roku dołączyły w 2013 kreacje „Acqua", a także „Nero Assoluto". Zmysłowe kompilacje zapachów w przeważającej części o nutach orientalnych i kwiatowych mają charakter wytworny i wytworny.
Łączy je także wspólny design flakonów o miłych obłych kształtach i o grubym szklanym dnie. Flakony różni zabarwienie, od złotego poprzez lazurowy, czerwony i czarny. Z tymi kolormi świetnie komponuje się złote, dekoracyjne zamknięcie wieńczące całość z plastycznie przedstawionym firmowym logo: dwoma finezyjnie się splatającymi literami C.
Nie mniej niebanalna jest kolekcja „Just Cavalli", która obejmuje zarówno perfumy i kosmetyki żeńskie jak i męskie. Natomiast „Paradiso" to najnowsze objawienie na rynku marki Roberto Cavalli z 2015 roku o egzotycznych aromatach, począwszy od bergamoty, mandarynki, owoców cytrusowych i jaśminu, aż po olejki pinii, cyprysu i liści laurowych w podstawie.
Uwagę zwracają pachnidła na siebie już atrakcyjnym flakonem z grubego, szlifowanego na kryształ szkła. Reklamowy spot wyśmienicie oddaje egzotyczny i gorący klimat, będący tak korzystnie wyczuwalną inspiracją tych perfum: to krótka historia męsko-kobiecego spotkania na tropikalnej wyspie, gdzie zmysły i żądze nie sposób utrzymać na wodzy.