Guess – amerykański sen. Amerykańska producent modowa Guess jest znana przede wszystkim z odzieży o wysokiej jakości, z kreatywnego marketingu oraz z posiadania obfitego wpływu na panujące trendy. Sporym sukcesem cieszą się także modne dodatki, zegarki i biżuteria i pachnidła. Firma Guess pozostała założona w 1981 r. Poprzez braci Georgesa, Armanda, Paula i Maurica Marciano, którzy urodzili się w Maroko, ale w 1977 r. Przeprowadzili się do Kalifornii, aby spełnić swój amerykański sen. W latach 70. Zwrócili uwagę świata mody używaniem dżinsu, który wówczas uważany był za staromodny. Projekty braci Marciano były na tyle ponadczasowe, zmysłowe i szykowne, że już na zawsze zmieniły podejście świata mody do dżinsów. Dziś producent Guess należy do tych najszczególniej uznawanych na świecie, a jej wygodna ubranie i dodatki dla pań, panów i dzieci są odzwierciedleniem stylu życia. Wśród gwiazd, z którymi Guess współpracuje w zakresie reklamy, są między innymi Claudia Schiffer, Anna Nicole Smith, Laetitia Casta, Carla Bruni i Naomi Campbell. W XXI wieku natomiast producent łączona jest zwykle z osobą Paris Hilton. Pierwsze perfumy firma Guess wprowadziła na rynek w latach 80. We współpracy z marką Revlon. Później jednak zaczęła współpracę z marką Coty. W 1990 r. Rozgłos zyskały kobiece perfumy Guess Original z nutami mandarynki, grapefruita, cytryny, jaśminu, hiacyntu i bursztynu. Do najszczególniej znanych zapachów dla mężczyzn należą orzeźwiające, zmysłowe pachnidła Guess Seductive Homme Blue. Pachnidła Guess produkowane są we współpracy z takimi perfumiarzami, jak Honorine Blanc, Claudette Belnavis, Steve Demercado, Antoine Lie, Francis Kurkdjian, Guillaume Flavigny, Pierre Negrin, Ellen Molner czy Bernard Ellena. Marka Guess prowadzi obecnie dzialalność w ponad 80 krajach świata i podkreśla się połączeniem amerykańskiego, zachodniego stylu z europejską wrażliwością. Jej produkty są symbolem młodzieńczego, sexy stylu życia pełnego przygód. W ciągu dziesięcioleci Guess pobudzał ludzi do marzeń dzięki swoim kampaniom reklamowym, które uczyniły słynnymi dużo do tej pory nieznanych osób. Filozofia firmy Guess mówi, iż każdy może spełnić swój amerykański sen.