Marc Jacobs znany jest jako utalentowany Nowojorczyk, który w latach osiemdziesiątych z sukcesem wylansował własną firmę domu mody i która od 1997 należy do koncernu LVMH. W międzyczasie, tj. W latach 1997-2013 Jacobs zdobywał uzupełniające doświadczenie na dyrektorskim stanowisku u Louisa Vuittona.
Od za każdym razem Marc Jacobs lubił się wyróżniać nietypowymi pomysłami, jak np. Pokazem swetrów swej babci, które zaprezentował komisji na zakończenie swoich studiów. Tejże światowej babci, u której się wychowywał, miał on dodatkowo zawdzięczać swe wcześnie rozwinięte zainteresowania modą.
Stosunkowo od niedawna, od 2001, w asortymencie marki znajdują się cztery linie perfum kobiecych: „Marc Jacobs", „Splash", „Lola" i „Daisy oraz tyle samo męskich. Dodatkowo począwszy od 2006 roku regularnie na rynku pojawiają się nowe perfumowane produkty, dedykowane do pryskania na całym ciele.
Zawierają one stosunkowo mniejszą liczba olejków zapachowych i oferowane są w dużych flakonach obszerności 300 ml. Przeznaczone do codziennego użytkowania otrzymały także optymalnie nazwy o dość zwyczajnym brzmieniu, jak: „Rain" czy „Cucumber".
Podobnie jak kolekcje ciuchów firmowane nazwiskiem Marca Jacobsa pachnidła tej marki zwracają na siebie uwagę już swym niekonwencjonalnym wyglądem. Intrygują one flakonami, które igrają z konwencjami: raz przypominają one dziecięce zabawki, a raz obiekty z pogranicza kiczu.
Są one zabawne i mają za zadanie zawsze przy ich użyciu wprawiać w prawidłowy humor. W linii kobiecych perfum niezwykle linia „Daisy" obejmuje kilka ciekawych wersji: „Daisy Eau de Parfume", „Daisy Eau de Toilette", „Daisy Dream" i „Daisy Eau so fresh" - w sumie ponad siedem wariantów różnych kolorem i kształtem.
Ich wspólnym mianownikiem jest dziecinnie uproszczony motyw kwiatu margerytki ze złotym środkiem, głównie ozdabiaący ironicznie zamknięcie nakrętki - jako wizualny odpowiednik ich w przeważającej większości zapachowych kombinacji na bazie kwiatowych zapachów.
Odpowiednikiem perfum „Honey" we flakonie o designie przypominającym pszczółkę jest perfum „Dot" we flakonie będącym w humorystyczny sposób nawiązaniem do innego sympatycznego insekta: biedronki.
kolekcja perfum męskich Marc Jacobs obejmuje m.in. „Man", „Bang", a także „BangBang". Przy czym istotnie istotnie demonstruje się flakon wody toaletowej „Bang" o szczególnie nieregularnym kształcie.