marka Bosch jako pierwsza wprowadziła na rynek wycieraczki bezprzegubowe Aerotwin. Płaska i sprężysta szyna stabilizująca Evodium zastąpiła klasyczną konstrukcję przegubową. Pióro wycieraczki Bosch Aerotwin wykonane jest z dwóch rodzajów gumy, miękkiej i twardej.
technologia ta sprawia, iż z jednej strony guma wycieraczki jest elastyczna, co gwarantuje jej szczelne przyleganie do szyby, a z drugiej strony jest twarda, dzięki temu precyzyjnie zbiera wodę i zanieczyszczenia z szyby.
Największym atutem nowych wycieraczek jest nadzwyczajne przypasowanie do krzywizny szyby danego modelu auta. Także w wycieraczkach przystępnych do samochodów wyekwipowanych w tradycyjne wycieraczki, stopień wygięcia szyny został precyzyjnie obliczony pod kątem modelu, w jakim wycieraczkę można stosować.
Aerodynamiczny kształt zapewnia cichą pracę i wspaniałe przyleganie do szyby. Wycieraczki Bosch Aerotwin posiadają adapter Quick-Clip. Dzięki jego zaimplementowaniu montaż wycieraczek jest szybki i nieskomplikowany.
Wycieraczki zapewniają odpowiednią widoczność podczas jazdy w każdych warunkach atmosferycznych. Ich zadaniem jest sprawne i bezgłośne likwidowanie skażeń z szyby pojazdu. Występują jeszcze w wersji pomniejszonej i montowane są na szkłach świateł drogowych i mijania samochodu.
Wycieraczka zbudowana jest z ramienia i połączonego z nim pióra, będącego cienkim paskiem gumy rozciągniętym na metalowym lub plastikowym uchwycie. Ramię wycieraczki dociska pióro do szyby pojazdu i wprawia je w ruch.
Zniszczone pióra wycieraczek powodują pogorszenie widoczności w niełatwych warunkach pogodowych, co wpływa na bezpieczeństwo jazdy, mogąwywoływać mikrouszkodzenia na szybie. Pióra dość prędko ulegają zużyciu i należy je regularnie wymieniać.
przystępne są trzy warianty wycieraczek, przegubowe, inaczej klasyczne i bezprzegubowe, zwane płaskimi, a także hybrydowe.